Všeobecné obchodné podmienky („VOP“)

Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy pre nákupy v internetovom obchode https://⁠vydavatel.terminus.sk, uzatvorené medzi obchodníkom (ďalej „obchodník“) a kupujúcim, ktorým môže spotrebiteľ ako aj podnikateľ (ďalej „kupujúci“ alebo „vy“).

Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom fyzickou osobou výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim (podnikateľom), ktorý nie je fyzickou osobou, výslovne neupravené VOP ani inou vzájomnou zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.

Obchodník a prevádzkovateľ

Obchodníkom a prevádzkovateľom internetového obchodu je:

Terminus s.r.o.
Beňadická 20, 85106 Bratislava
IČO: 35832916
IČ-DPH: SK2021632437
Zapísaný v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka 26206/B
Web: https://vydavatel.terminus.sk
E-mail: viď. Kontakt na webových stránkach.
Bankový účet: SK14 1100 000000 2627709397

Definície

  • my – Obchodník
  • vy – kupujúci
  • VOP – tieto VOP obchodníka
  • eshop – internetová stránka elektronického obchodu obchodníka https://⁠vydavatel.terminus.sk
  • podnikateľ – osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo podniká podľa osobitných predpisov
  • objednávka – kupujúcim vyplnený a odoslaný formulár “Nákupný košík” v eshope
  • číslo objednávky – jednoznačný číselný údaj identifikujúci objednávku
  • stav objednávky – on-line informácia dostupná na eshope o stave objednávky
  • zmluva na diaľku – kúpna zmluva uzatvorená elektronicky cez eshop

Záväznosť objednávky

Odoslaním objednávky stlačením tlačidla „Objednávam s povinnosťou platby“ v eshop-e vytvoríte záväznú objednávku, ktorá vás zaväzuje k platbe.

Odoslaním objednávky súčasne potvrdzujete, že ste sa zoznámili a súhlasíte v celom rozsahu s VOP v platnom a účinnom znení v momente odoslania objednávky.

Kúpna zmluva

Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním objednávky obchodníkom, o čom budete informovaný prostredníctvom e-mailového potvrdenia o prijatí objednávky, kde sa dozviete číslo vašej objednávky. (Toto číslo si zapíšte a uchovajte)

Záväzná akceptácia objednávky obchodníkom nastane zobrazením informácie v eshope o objednávke spolu s uvedením čísla objednávky a s informáciou o cene a možnostiach platby za objednávku.

Informáciu o prijatí objednávky, jej čísle a spôsobe platby dostanete aj e-mailom, ak ste nám tento poskytli pri objednávke. Automaticky generované e-maily sú niekedy zachytené, ako tzv. spam, vašim poskytovateľom e-mailových služieb. Preto si prosím skôr ako zatvoríte stránku s číslom vašej objednávky preverte či ste dostali e-mail s potvrdením objednávky a pre istotu si zapíšte číslo objednávky.

Ak nastane situácia, že sa tovar minie alebo ho nie je možné dodať, tak ako ho požadujete, vyhradzujeme si právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob. V takom prípade vám do 7 dní vrátime vašu už zaplatenú platbu v plnej výške na ten istý účet, z ktorého ste platbu vykonali. Ak ste v objednávke zadali svoj e-mail, budeme vás o vzniknutom probléme vopred informovať a podľa okolností sa dohodneme na ďalšom postupe.

Ceny

Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú uvedené v eurách (EUR) a sú konečné a vrátane aktuálnej DPH prislúchajúcej danému tovaru.

Možnosti platby

Za tovar, služby a náklady spojené s jeho dodaním môžete platiť týmito spôsobmi:

a) platbou pomocou QR kódu (PAY by square) v SR alebo (QR platba) v ČR
b) bezhotovostným prevodom na bankový účet uvedený v objednávke

Platba prevodom na účet musí ako variabilný symbol (VS) obsahovať číslo objednávky. Pokiaľ využijete QR kód, všetky informácie potrebné k platbe sa vám automaticky vyplnia.

Fakturácia

Po zaevidovaní platby automaticky vystavujeme faktúru. Túto faktúru si môžete stiahnuť v eshope pri preverení stavu objednávky.

Fakturačné údaje od vás nepožadujeme a automaticky vystavená faktúra ich preto neobsahuje. Je to z dôvodu, že rešpektuje vaše súkromie a na faktúre preto nebude vaše meno ani iné vaše osobné údaje.

Sme platiteľmi DPH, a preto na faktúre dostanete rozpísanú cenu bez DPH, sadzbu dane a cenu s DPH.

Ak ste podnikatelia a potrebujete faktúru s vašimi údajmi (Názov, adresa, IČO, DIČ, …) , kontaktujte nás prosím e-mailom ešte pred zadaním a zaplatením objednávky cez eshop.

Nákup na firmu

Pokiaľ chcete aby bola faktúra vystavená s vašimi fakturačnými údajmi, kontaktujte nás prosím ešte pred zaplatením objednávky e-mailom. V prípade, ak by ste objednávku skôr zaplatili, náš systém automaticky vystaví faktúru pre fyzickú osobu a nebudú tam uvedené vaše fakturačné údaje.

Sme platcami DPH, preto faktúry vystavujeme aj s DPH. Všetky cenu uvedené v eshope sú aj vrátane DPH. Preto cena uvedená na faktúre bude rozpísaná na cenu bez DPH, sadzbu DPH, DPH a cenu s DPH, ktorá vo výsledku zodpoveda cene tovaru uvedenej v eshope.

Dodanie tovaru

Dodanie je možné na Slovensko a do Čiech prostredníctvom dopravcov:

  • Packeta

Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke, alebo podľa pokynov dopravcu.

Pokiaľ si bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme v doručovacej lehote zvoleného dopravcu, vzniká nám nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dňovej lehoty odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, sme oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

Tovar odosielame po obdržaní platby v čo najkratšom možnom čase, najneskôr však do 7 dní.

Stav objednávky

V eshope máte možnosť preveriť aktuálny stav vašej objednávky podľa čísla objednávky. Pokiaľ ešte neevidujeme platbu, zobrazia sa vám opätovne informácie o prijatí vašej objednávky a možnosti platby.

Ak bude vaša platba zaevidovaná, zobrazia sa vám prehľadné informácie o tom kedy sme prijali platbu, kedy sme tovar odoslali a kedy bol tovar doručený (pokiaľ už budú tieto informácie k dispozícii). V prípade, že dátum odoslania tovaru ešte nie je vyplnený, znamená to, že tovar ešte čaká na odoslanie.

Prosím majte pochopenie, že doba od zaplatenia platby pokým ju my zaevidujeme môže nejaký čas trvať. Vaša platba sa nestratí, ale ak by sa však stalo, že ju nezaevidujeme ani po 2 dňoch, prosím kontaktujte nás e-mailom a nezabudnite uviesť číslo vašej objednávky. Pokiaľ by ste zadali VS nesprávne, náš systém ju nebude vedieť automaticky spárovať s vašou objednávkou, prípadne mohlo dôjsť k nejakému inému technickému problému.

Po zaplatení platby nájdete číslo objednávky (teda VS) taktiež v informácii o platbe v pohyboch na vašom bankovom účte.

Záručná doba

Štandardná záručná doba na tovar zakúpený v našom internetovom obchode je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Ako záručný list slúži faktúra a najmä číslo objednávky.

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou VOP.

Reklamácia pri doručení

Skontrolujte viditeľné poškodenia na balíku. Reklamujte vždy, čo najskôr, priamo u konkrétneho doručovateľa. Urobte fotografie poškodenia preberaného balíka a tiež prepravného štítku na balíku, ktoré sú potrebné pre vybavenie reklamácie najmä u doručovateľa. Aj keď má zásielka viditeľne poškodený obal, nemusí to vždy znamenať, že tovar vnútri je tiež poškodený. Preto, pokiaľ už balík preberiete, skontrolujte aj samotný tovar, taktiež aj keď balík nie je poškodený.

Reklamácia tovaru

Ak zistíte nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru oznámte nám to e-mailom do 48 hodín od prevzatia zásielky. Neskoršie reklamácie nekompletnosti zásielky alebo mechanického poškodenia tovaru nemusia byť uznané.

Reklamovať je možné len chybný alebo poškodený tovar. Nárok na vrátenie resp. výmenu nevzniká pokiaľ je tovar bez vád.

Ako postupovať pri reklamácií:

  1. Zdokumentujte problém akonáhle ho zistíte. Urobte fotografie, kde je vidno poškodenie alebo vadu.
  2. Napíšte nám e-mail. V predmete napíšte slovo REKLAMÁCIA a uveďte číslo objednávky. Slovne popíšte problém a priložte fotografie.
  3. My sa na problém pozrieme a odpovieme na váš e-mail, kde vás budeme informovať o ďalšom postupe.
  4. V prípade, ak bude potrebné reklamovaný tovar vrátiť, bude potrebné aby ste ho zabalili a podali na niektorom z podacích miest prepravcu na základe inštrukcií, ktoré od nás dostanete e-mailom. Je dôležité dodržať naše inštrukcie, nakoľko spätnú dopravu musíme objednať my a vy musíte balík správne zabaliť, označiť a uviesť správne informácie pri jeho fyzickom podaní.
  5. Reklamácia bude vybavená v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. O výsledku reklamácie vás budeme informovať e-mailom ihneď po ukončení reklamačného konania.

Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru

Ste oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o digitálnom plnení (napr. e-knihy, software a pod.). Taktiež môžete odstúpiť od zmluvy ešte pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.

Podľa ust. § 19 ods. 2 zákona č. 108/2024 Z.z. nemôžete odstúpiť od kúpnej zmluvy pokiaľ:

a) poskytovanie úplnej služby začalo s vašim výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
b) dodanie digitálneho obsahu nebolo na hmotnom nosiči a poskytovanie začalo s vašim výslovným súhlasom, v ktorom ste boli riadne poučený, že strácate právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy hradíte vy. Balíky na dobierku nepreberáme!

Ako postupovať:

  1. Vyplnte tento formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku
  2. Odstúpiť od zmluvy môžete iba písomnou formou a to e-mailom na našu kontaktnú adresu. Do predmetu napíšte ODSTÚPENIE a číslo objednávky. Priložte vyplnený formulár a do tela mailu napíšte akého tovaru sa odstúpenie týka.
  3. Počkajte na našu odpoveď s podrobnými inštrukciami ako nám tovar môžete zaslať späť.
  4. Postupujte podľa našich inštrukcii, tovar starostlivo zabalte a odošlite. Pamätajte, že vrátený tovar musí byť kompletný, čistý, nepoškodený a pokiaľ možno v pôvodnom obale, v stave a hodnote, v akom ste ho prevzali.
  5. Zaplatenú cenu tovaru vám vrátime rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe, teda na váš bankový účet do 14 dní od prijatia vráteného tovaru. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša zákazník.

Dbajte na riadne a poctivé zabalenie balíka, pretože za zabalenie obsahu balíka výhradne zodpovedáte vy. Zákazník tiež zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemá podnikateľ, ktorý si zakúpil tovar na IČO.

Aj my máme právo odstúpiť od zmluvy pokiaľ vám nebudeme schopní dodať tovar v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami a o tejto skutočnosti vás budeme bezodkladne informovať.

Spracovanie osobných údajov

Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Tretím stranám poskytujeme iba nutné osobné údaje, a to len zvolenej prepravnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v zákonných prípadoch.

Vaše osobné údaje my využívame v súlade s týmito obchodnými podmienkami a iba na tieto účely:

a) poskytovanie našich služieb
b) doručenie objednaného tovaru

Naše služby sú koncipované tak, aby sme od vás potrebovali čo najmenej osobných údajov a aj tieto automaticky vymažeme z našich databáz akonáhle to bude možné.

Vašu e-mailovú adresu a prípadne telefónne číslo (ak nám ho poskytnete), odovzdáme prepravcovi, aby vás mohol notifikovať o zásielke, ktorú vám bude doručovať.

Prípadné otázky o použití svojich osobných údajov alebo, ak si chcete uplatniť vaše práva na vymazanie osobných údajov posielajte na náš kontaktný e-mail.

Cookies

Náš eshop tzv. cookies nepoužíva, ukladá však niektoré dáta (napr. obsah nákupného košíka) v pamäti prehliadača na vašom zariadení. Tieto dáta slúžia len pre vaše pohodlie pri používaní eshopu. Na rovnaký účel môžeme v budúcnosti použiť aj cookies. V každom prípade tieto dáta neposkytujeme tretím stranám.

Komunikácia

Na komunikáciu s vami využívame najmä e-mailovú komunikáciu, ak ste nám poskytli vašu e-mailovú adresu, alternatívne telefonicky alebo SMS komunikáciou.

Na zaslanie našich oznámení súvisiacich so stavom vašej objednávky používame výhradne e-mailovú komunikáciu.

Záverečné ustanovenia

Vyhradzujeme si právo jednostranne zmeniť a dopĺňať tieto VOP, ktoré sú zverejnené v eshope. Umiestnením VOP na stránkach eshop-u je splnená povinnosť písomného oznámenia zmeny vo VOP.

VOP sa riadia a vykladajú v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Na vzťahy neupravené VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č.128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2024 Z. z. Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na vzťahy neupravené VOP, ktoré vznikli medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.

VOP sú učinné od 01.02.2025

Vydavateľstvo Terminus